torsdag 1 mars 2018

Planer: Våren 2018s bryggning mm



Dags att presentera vad vi skall underhålla oss med under den här våren!

Lokal och utrustning
Vi har ju flyttat in i Drakens ångbryggeri, ett bryggkooperativ som funnits i många år i Göteborgstrakten. Fick klagomål och fick flytta från vår gamla lokal. Dock har vi inte kommit till att brygga några öl i nya lokalen. I höstas blev det istället bara fem st mjöd. Vi har inte riktigt bestämt vad vi skall behålla för utrustning men det kommer nog ge sig under våren.

Bryggningar
Om vi går vidare med bryggningar så blev det som sagt inga bryggningar förra hösten. Vi tyckte vi hade så mycket öl ståendes samtidigt som vi kände att vi inte hade tid pga annat. Den här våren blir lite speciell för det blir inga bryggningar den här våren heller för vårat brygglag av olika anledningar. Däremot så kommer jag (Peter) göra en kanske två sambryggningar med Pehr från Bellevue Brewing som också flyttade med till Drakens. Första sambryggningen blir redan till helgen:
Våra mjöd som vi startade igång i höstas står fortfarande på jäskärl förutom ett som har flasktappats. Så jäskärlen är mestadels upptagna fortfarande. Blir nog en serie nya mjöd till hösten. Däremot så kan det hända att jag sätter igång någon liten fem liters sats mjöd under våren gjort på någon rolig honungs sort (lavender tex).

Tävlingar
Angående tävlingar så kommer vi ställa upp i SM som förra året och året innan det. Däremot så kommer vi inte ställa upp på Amylases Sommarölsträff iom att vi inte kommer ha något passande att ställa upp med. Är även uppbokad den helgen som träffen äger rum så kommer inte komma som besökare heller tyvärr.

Bloggen 
Som ni säkert märkt så har tempot minskat på bloggen sista året. Anledningen är inte att jag tappat sugen eller funderar på att lägga ner bloggen utan jag och även mina bryggarkollegor har haft en del att stå i privat och även jobbmässigt. Vi får se hur det blir under denna våren men det hänger också lite på om jag får tips/förslag ifrån er läsare vad jag skall skriva om.;)

Så här ser våra planer ut för denna våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar